Hjem
  Om NBLF
  English
 
  Anbefalinger
  Kretslag
  Br.befalsnytt
  Møtereferat
  Reisestipend
  Temperaturer
 
  Prosjekter
  Solskinnshist.
  Diskusjoner
  Gjestebok
  Lenker
 
  Bli medlem
  Kontakt oss
 
  Skoleundervisning
  Trygg hjemme
 
  Nyhetsarkiv
  Stillingsarkiv
 
  FEU
  Ordliste - KBT
  Ordliste - TAF
 

 
 

LEDER BEREDSKAP

Arbeidsgiver: Karmøy kommune
Søknadsfrist: 20.07.2009
 

Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med nær 40000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester. I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.

 

Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes

 

Leder beredskap

 

Beskrivelse av arbeidsplass

Karmøy kommune er den største kommunen i landet som i hovedsak dekker sin beredskap med deltidspersonell, til sammen 84 personer fordelt på 5 brannstasjoner. Videre har brannvesenet 18 stillinger på heltid. Disse utfører befalsvakt, overordnet vakt, tilrettelegging for mannskapene, opplæring, forebyggende arbeid, ledelse og administrative oppgaver.

 

Stillingen har kontorsted ved Kopervik brannstasjon.

 

Ansvarsområde

Leder beredskap rapporterer til brannsjefen, og har det faglige og administrative ansvar slik at beredskapsavdelingen fyller de krav og oppgaver som til enhver tid følger av lovverk, politiske vedtak og kommunale bestemmelser.

 

Arbeidsoppgaver

Stillingen inngår i brannsjefens lederstab og deltar i turnus for overordnet vakt. Som leder beredskap vil de viktigste oppgaver være rettet mot å utvikle, samordne og koordinere avdelingens virksomhet, samt det daglige fag-, personal- og budsjettansvar

 

Kvalifikasjoner

Formelle kvalifikasjonskrav framgår av "Forskrift om organisering og dimensjonering av brannvesen", §§ 7-8 og 7-10. Fortrinnsvis utdannelse som ingeniør fra ingeniørhøgskole, annen relevant høgskoleutdanning eller særskilt brannteknisk utdanning på samme nivå. I tillegg kreves førerkort minimum klasse B og kompetansebevis for utrykningskjøring.

 

Aktuelle søkere som ikke tilfredsstiller alle kompetansekravene, vil måtte forplikte seg til å tilegne seg disse etter ansettelse.

 

Den som ansettes må også framlegge helseattest og politiattest, samt bestå fysisk test i brannvesenet.

 

Personlige egenskaper

Den som ansettes må ha ambisjoner om en effektiv branntjeneste. Vedkommende må være flink til å samarbeide og kommunisere, både internt i brannvesenet og eksternt. Ledererfaring, og evne til gjennomføring, vil bli særlig vektlagt. Videre vil det bli lagt stor vekt på personlig og faglig integritet, samt god muntlig og skriftlig framstillingsevne.

 

Vi vektlegger at vårt personale har evne til:

- samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling

- å jobbe målrettet og resultatorientert

- å gi og ta imot veiledning

- å arbeide selvstendig og strukturert

 

Det forutsettes at søker disponerer bil. Denne vil bli registrert som utrykningskjøretøy, og godtgjøres deretter.

 

Vi kan tilby

- faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø

- gode pensjons- og forsikringsordninger

- lønn etter avtale

 

Slik søker du

Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader. Du må logge deg inn nederst til høyre på denne siden. Dersom du trenger hjelp til å søke stilling elektronisk, kan du henvende deg til servicetorget på rådhuset, alle bibliotek, helse- og sosial sentre og sykehjem i kommunen. NAV arbeid kan også bistå denne hjelpen.

 

Søknadsfrist 20.07.2009
Utlyst dato 06.06.2009
Vår ref. 1034-MGR
 

Kontaktpersoner

Tor-Inge Henriksen, Brannsjef, 52 85 75 76, 975 65 087, tih@karmoy.kommune.no

 

Tilbake til forrige side

 

 



Webredaktør: Per Ole Sivertsen

 

      HVA SKJER?
NOVEMBER 2019
06.11. Midt-Norske brannv...
JUNI 2020
15.06. Interschutz...
SE ALLE AKTIVITETER

 

  ANNONSER
 


Nettsidene er utviklet av
Powel AS, avd. Datamann