Hjem
  Om NBLF
  English
 
  Anbefalinger
  Kretslag
  Br.befalsnytt
  Møtereferat
  Stipendrapporter
  Temperaturer
 
  Prosjekter
  Solskinnshist.
  Diskusjoner
  Gjestebok
  Lenker
 
  Bli medlem
  Kontakt oss
 
  Skoleundervisning
  Trygg hjemme
 
  Nyhetsarkiv
  Stillingsarkiv
 
  FEU
  Ordliste - KBT
  Ordliste - TAF
 

 
 

BRANNMESTER/OPERATØR

Arbeidsgiver: Møre og Romsdal 110-sentral KF
Søknadsfrist: 08.10.2012
 

Brannmester/Operatør for Møre og Romsdal 110-sentral KF (12/6907) - sfr. 08.10.12

.

Møre og Romsdal 110-sentral KF

Møre og Romsdal 110-sentral KF (M&R 110) er et kommunalt foretak, eid av Ålesund kommune. M&R 110-sentral KF er alarmsentral for Møre og Romsdal og er lokalisert på brannstasjonen i Ålesund. M&R 110 er bemannet med 15 kvalifiserte operatører og 1 teknikker i hht. ”Forskrift om organisering og dimensjonering av brannvesen” § 7-5 og ledes av en avdelingsleder. M&R 110 sentral skal være utrykningspersonellets støttespiller under enhver aksjon. Sentralen ønsker å skape best mulig trygghet - for enkeltindividet - for lokalsamfunnet og for fylket.

Er du en person som er positiv, har ”stå på vilje”, er utadvendt, liker å jobbe med/for mennesker og som tar utfordringer? Vi søker nå etter en ny medarbeider som har disse egenskapene.

Møre og Romsdal 110-sentral KF søker etter:


Brannmester/Operatør for Møre og Romsdal 110-sentral KF (12/6907)

Som Brannmester vil du ha ansvar for laget du er leder for, samtidig som du må beherske operatørrollen.
Ved eventuell intern ansettelse vil søkere kunne bli tilbudt Brannkonstabel/Operatørstilling

Arbeidsoppgaver er blant annet:

  • Motta nødmeldinger og alarmere brannmannskaper i samtlige kommuner i Møre og Romsdal
  • Andre overvåkings- og formidlingsoppgaver som legges til 110-sentralen
  • Lede/ koordinere laget, samt bidra i prosesser for å videreutvikle sentralens primæroppgaver

Personlig egenskaper som vil bli vektlagt:

  • Gode samarbeidsevner
  • Engasjement og interesse
  • Løsningsorientert
  • Selvstendig
  • Lojal
  • Utadvendt

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Utdanning i henhold til kompetansekrav for alarmoperatør og erfaring fra beredskapsarbeid i yrkeskorps eller deltidskorps er ønskelig
  • Befalsutdanning (Bef1) er ønskelig
  • God kjennskap og interesse for bruk av data/PC

Følgende tilleggskvalifikasjoner vektlegges:

  • Erfaring/kompetanse med alarmmottakere og automatiske alarmer
  • God evne til å takle stressende arbeidssituasjoner
  • Gode engelsk kunnskaper, muntlig

Vi kan tilby:

  • Et godt arbeidsmiljø med faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • Varierende og utfordrende arbeidsoppgaver

Egnethet til stillingen vektlegges.
Søker må legge frem godkjent politiattest før endelig ansettelse.
Godkjent helseattest kreves.

Den som ansettes kan bli pålagt etter- og videreutdanning.

Lønn og arbeidsvilkår etter avtale. Gode pensjonsordninger. Turnus, dag og nattarbeid, 33,6 timers uke. Stillingen har uniformsplikt.

For nærmere opplysninger om stillingen:

Kontakt avdelingsleder Torfinn Vingen tlf. 70 16 32 23/970 14 452.

Søknadsfrist: 8. oktober 2012.

Vi ser helst at søknaden sendes elektronisk.
Du finner søknadsskjemaet på https://e-skjema.no/alesund/

Ev. papirsøknader sendes Ålesund kommune, postboks 1521, 6025 Ålesund.

 

Tilbake til forrige side

 

 



Webredaktør: Per Ole Sivertsen

 

      HVA SKJER?
SEPTEMBER 2018
27.09. BRANN & REDNING 20...
NOVEMBER 2018
06.11. Nordic Conference ...
JUNI 2020
15.06. Interschutz...
SE ALLE AKTIVITETER

 

  ANNONSER
 


Nettsidene er utviklet av
Powel AS, avd. Datamann