Hjem
  Om NBLF
  English
 
  Anbefalinger
  Kretslag
  Br.befalsnytt
  Møtereferat
  Reisestipend
  Temperaturer
 
  Prosjekter
  Solskinnshist.
  Diskusjoner
  Gjestebok
  Lenker
 
  Bli medlem
  Kontakt oss
 
  Skoleundervisning
  Trygg hjemme
 
  Nyhetsarkiv
  Stillingsarkiv
 
  FEU
  Ordliste - KBT
  Ordliste - TAF
 

 
 

ALARMMEDARBEIDER

Arbeidsgiver: Rogaland brann og redning IKS
Søknadsfrist: 13.01.2019
 

Rogaland brann og redning IKS sitt formål er å dekke alle kommunenes plikter, oppgaver og behov i henhold til brann- og eksplosjonsvernlovens krav til kommunene. Selskapet eies av følgende 12 kommuner: Finnøy, Gjesdal, Klepp, Kvitsøy, Randaberg, Rennesøy, Sandnes, Sola, Stavanger, Strand, Forsand og Time. Flere opplysninger om selskapet og organisasjon finnes på www.rogbr.no

 

Nødalarmeringssentralen dekker i tillegg til nevnte kommuner, også kommunene Eigersund, Lund, Hå, Bjerkreim, Sokndal, Hjelmeland og Sirdal.

 

Fra og med 08.01.19 etter sammenslåing av Alarmsentral Brann Sør-Vest og Haugaland og Sunnhordland 110 vil sentralen også dekke kommunene: Haugesund, Karmøy, Utsira, Bokn, Tysvær, Suldal, Sauda, Vindafjord, Etne, Sveio, Stord, Fitjar og Bømlo. Dekningsområdet samsvarer da med Sør-Vest Politidistrikt.

 

Rogaland brann og redning IKS har ledig stillinger som

 

ALARMMEDARBEIDER

 

Nødalarmeringssentralen 110, Alarmsentral Brann Sør-Vest (ABSV) har som hovedoppgave å motta og formidle varsel om brann, ulykker, katastrofer og akutt forurensing. I tillegg er vi alarmmottak for brannvesenenes alarmkunder med de oppgaver det innebærer. Nødalarmeringssentralen består for tiden av en avdelingsleder, en seksjonsleder samt 5 vaktledere og 10 operatører i turnus.

 

For å holde det høye servicenivået vi ønsker å ligge på, har vi opprettet en ny stilling

som alarmmedarbeider. Vedkommende vil få hovedansvaret for alarmtjenesten i 110-distriktet som innebærer et nært samarbeid med de lokale brannvesen og kunder.

 

Vi har høye mål når det gjelder videreutvikling av Alarmsentral Brann Sør-Vest (ABSV) og den tjenesten vi leverer. For å oppnå dette ønsker vi å etablere en kultur med fokus på kontinuerlig forbedring. Med oss på laget ønsker vi engasjerte og motiverte medarbeidere.

  

Dersom du ønsker å bidra med å videreutvikle Alarmsentral Brann Sør-Vest (ABSV). Liker å jobbe med mennesker. Liker å lære og utfordre deg selv, er serviceinnstilt og løsningsorientert kan du være den personen vi søker etter.

 

Arbeidsoppgavene vil i hovedsak bestå av

·        Ansvar for oppfølging av alarmkunder

·        Ansvar for registrering og ajourføring av objekter i alarmmottaket.

·        Ansvar for testing av alarmer i samarbeid ved vaktlagene.

·        Tilrettelegge for og veilede brannvesen i håndtering av alarmkunder

·        Ved behov kunne dekke funksjon som 110- operatør (egne kvalifikasjonskrav).

·        Andre oppgaver som avdelings- og seksjons- leder pålegger.

 

Kvalifikasjonskrav:

·        God kunnskap om og erfaring med IKT som arbeidsverktøy

·        God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk, samt god kompetanse i muntlig engelsk

·        Ønskelig med erfaring innen regnskap og administrasjon

·        Ønskelig med bakgrunn fra alarmbransjen

·        Ønskelig med erfaring som operatør i en 110- sentral, men ikke krav da det gis full opplæring

·        Førerkort klasse B

·        Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Personlige egenskaper

Viktige egenskaper for å lykkes og trives i arbeidet som alarmmedarbeider, og som vil bli vektlagt, er at man:

·        Er strukturert, serviceinnstilt og løsningsorientert

·        Formulerer seg nøyaktig, klart og tydelig

·        God på kundebehandling

·        Har god IT forståelse og interesse

·        Kan sette seg inn i gjeldende lover og avtaler

·        Arbeider godt selvstendig, men fungerer også godt i samarbeid med andre

·        Behersker norsk og engelsk godt og gjerne flere språk i tillegg

 

Lønns og ansettelsesvilkår

·        Stillingen er underlagt arbeidsreglement og betingelser for Rogaland brann og redning IKS.

·        God pensjonsordning gjennom KLP

·        Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver

·        Gode personlige og faglige utviklingsmuligheter

·        Et godt og inkluderende arbeidsmiljø

 

Det er krav om plettfri vandel og det kreves politiattest ved ansettelse. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres på nivå Hemmelig/NATO Secret ved en eventuell tilsettelse.

 

Spørsmål

For nærmere informasjon om stillingen kontakt:

Avdelingsleder Øyvind Hansen på telefon 51 50 22 10 eller 901 09 213

Seksjonsleder Nicolai Jørgen Berner på telefon 51 50 23 17 eller 989 01 697

 

Søknadsfrist: 13.01.2019

 

Rogaland brann og redning ønsker å være en god arbeidsplass og har inngått avtale om et inkluderende arbeidsliv. Vi er opptatt av mangfold og ønsker å gi et bilde av sammensetningen i samfunnet generelt. Vi oppfordrer de som er kvalifisert til å søke, uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

 

Søknad leveres elektronisk på Rogaland brann og redning IKS sin nettside: www.rogbr.no

 

Sammen for en trygg og sikker fremtid

 

 

Tilbake til forrige side

 

 



Webredaktør: Per Ole Sivertsen

 

      HVA SKJER?
MAI 2019
06.05. Brannvernkonferans...
14.05. Skogbrannseminar...
23.05. Generalforsamling ...
SEPTEMBER 2019
11.09. Brannforebyggende ...
JUNI 2020
15.06. Interschutz...
SE ALLE AKTIVITETER

 

  ANNONSER
 


Nettsidene er utviklet av
Powel AS, avd. Datamann