Hjem
  Om NBLF
  English
 
  Anbefalinger
  Kretslag
  Br.befalsnytt
  Møtereferat
  Reisestipend
  Temperaturer
 
  Prosjekter
  Solskinnshist.
  Diskusjoner
  Gjestebok
  Lenker
 
  Bli medlem
  Kontakt oss
 
  Skoleundervisning
  Trygg hjemme
 
  Nyhetsarkiv
  Stillingsarkiv
 
  FEU
  Ordliste - KBT
  Ordliste - TAF
 

 
 

ALARMMEDARBEIDER

Arbeidsgiver: Rogaland brann og redning IKS
Søknadsfrist: 13.01.2019
 

Rogaland brann og redning IKS sitt formål er å dekke alle kommunenes plikter, oppgaver og behov i henhold til brann- og eksplosjonsvernlovens krav til kommunene. Selskapet eies av følgende 12 kommuner: Finnøy, Gjesdal, Klepp, Kvitsøy, Randaberg, Rennesøy, Sandnes, Sola, Stavanger, Strand, Forsand og Time. Flere opplysninger om selskapet og organisasjon finnes på www.rogbr.no

 

Nødalarmeringssentralen dekker i tillegg til nevnte kommuner, også kommunene Eigersund, Lund, Hå, Bjerkreim, Sokndal, Hjelmeland og Sirdal.

 

Fra og med 08.01.19 etter sammenslåing av Alarmsentral Brann Sør-Vest og Haugaland og Sunnhordland 110 vil sentralen også dekke kommunene: Haugesund, Karmøy, Utsira, Bokn, Tysvær, Suldal, Sauda, Vindafjord, Etne, Sveio, Stord, Fitjar og Bømlo. Dekningsområdet samsvarer da med Sør-Vest Politidistrikt.

 

Rogaland brann og redning IKS har ledig stillinger som

 

ALARMMEDARBEIDER

 

Nødalarmeringssentralen 110, Alarmsentral Brann Sør-Vest (ABSV) har som hovedoppgave å motta og formidle varsel om brann, ulykker, katastrofer og akutt forurensing. I tillegg er vi alarmmottak for brannvesenenes alarmkunder med de oppgaver det innebærer. Nødalarmeringssentralen består for tiden av en avdelingsleder, en seksjonsleder samt 5 vaktledere og 10 operatører i turnus.

 

For å holde det høye servicenivået vi ønsker å ligge på, har vi opprettet en ny stilling

som alarmmedarbeider. Vedkommende vil få hovedansvaret for alarmtjenesten i 110-distriktet som innebærer et nært samarbeid med de lokale brannvesen og kunder.

 

Vi har høye mål når det gjelder videreutvikling av Alarmsentral Brann Sør-Vest (ABSV) og den tjenesten vi leverer. For å oppnå dette ønsker vi å etablere en kultur med fokus på kontinuerlig forbedring. Med oss på laget ønsker vi engasjerte og motiverte medarbeidere.

  

Dersom du ønsker å bidra med å videreutvikle Alarmsentral Brann Sør-Vest (ABSV). Liker å jobbe med mennesker. Liker å lære og utfordre deg selv, er serviceinnstilt og løsningsorientert kan du være den personen vi søker etter.

 

Arbeidsoppgavene vil i hovedsak bestå av

·        Ansvar for oppfølging av alarmkunder

·        Ansvar for registrering og ajourføring av objekter i alarmmottaket.

·        Ansvar for testing av alarmer i samarbeid ved vaktlagene.

·        Tilrettelegge for og veilede brannvesen i håndtering av alarmkunder

·        Ved behov kunne dekke funksjon som 110- operatør (egne kvalifikasjonskrav).

·        Andre oppgaver som avdelings- og seksjons- leder pålegger.

 

Kvalifikasjonskrav:

·        God kunnskap om og erfaring med IKT som arbeidsverktøy

·        God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk, samt god kompetanse i muntlig engelsk

·        Ønskelig med erfaring innen regnskap og administrasjon

·        Ønskelig med bakgrunn fra alarmbransjen

·        Ønskelig med erfaring som operatør i en 110- sentral, men ikke krav da det gis full opplæring

·        Førerkort klasse B

·        Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Personlige egenskaper

Viktige egenskaper for å lykkes og trives i arbeidet som alarmmedarbeider, og som vil bli vektlagt, er at man:

·        Er strukturert, serviceinnstilt og løsningsorientert

·        Formulerer seg nøyaktig, klart og tydelig

·        God på kundebehandling

·        Har god IT forståelse og interesse

·        Kan sette seg inn i gjeldende lover og avtaler

·        Arbeider godt selvstendig, men fungerer også godt i samarbeid med andre

·        Behersker norsk og engelsk godt og gjerne flere språk i tillegg

 

Lønns og ansettelsesvilkår

·        Stillingen er underlagt arbeidsreglement og betingelser for Rogaland brann og redning IKS.

·        God pensjonsordning gjennom KLP

·        Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver

·        Gode personlige og faglige utviklingsmuligheter

·        Et godt og inkluderende arbeidsmiljø

 

Det er krav om plettfri vandel og det kreves politiattest ved ansettelse. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres på nivå Hemmelig/NATO Secret ved en eventuell tilsettelse.

 

Spørsmål

For nærmere informasjon om stillingen kontakt:

Avdelingsleder Øyvind Hansen på telefon 51 50 22 10 eller 901 09 213

Seksjonsleder Nicolai Jørgen Berner på telefon 51 50 23 17 eller 989 01 697

 

Søknadsfrist: 13.01.2019

 

Rogaland brann og redning ønsker å være en god arbeidsplass og har inngått avtale om et inkluderende arbeidsliv. Vi er opptatt av mangfold og ønsker å gi et bilde av sammensetningen i samfunnet generelt. Vi oppfordrer de som er kvalifisert til å søke, uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

 

Søknad leveres elektronisk på Rogaland brann og redning IKS sin nettside: www.rogbr.no

 

Sammen for en trygg og sikker fremtid

 

 

Tilbake til forrige side

 

 



Webredaktør: Per Ole Sivertsen

 

      HVA SKJER?
SEPTEMBER 2019
11.09. Brannforebyggende ...
JUNI 2020
15.06. Interschutz...
SE ALLE AKTIVITETER

 

  ANNONSER
 


Nettsidene er utviklet av
Powel AS, avd. Datamann