Ålesund brannvesen KF er organisert som et kommunalt foretak eid av Ålesund kommune. Vår kjernevirksomhet er brannforebyggende arbeid og brann- og redningsarbeid. Vi er i dag ca 60 medarbeidere som har et overordnet mål rettet mot å forebygge branner, samt å redusere konsekvensene ved brann og andre ulykker. Vi søker nå etter nye avdelingsledere som vil være sammen med oss og arbeidet mot dette målet.
Avdelingsleder Beredskap (stilling nr. 197/07)
100% fast stilling.
Vi søker etter en avdelingsleder som tilfredsstiller regelverkets krav til kompetanse. Solid erfaring fra beredskapsrelatert arbeid kan kompensere for manglende formelle kvalifikasjoner.
Oppgaver og egenskaper:
Som avdelingsleder vil dine viktigste oppgaver være rettet mot å utvikle, samordne og koordinere avdelingens virksomhet. Som avdelingsleder har du det daglige fag-, personal- og budsjettansvar etter delegerte fullmakter fra brannsjefen. Avdelingsleder rapporterer til brannsjefen, og inngår i brannvesenets lederteam.
Vi vektlegger følgende egenskaper:
· Evne til kommunikasjon og samarbeid.
· Evne til faglig utvikling, omstilling og nytenkning.
· Evne til å etablere, utvikle og ivareta relasjoner med andre.
Avdelingslederne inngår i en overordnet vaktordning (hjemmevakt).
Generelt:
· Ålesund brannvesen KF har få kvinnelige ansatte. Vi oppfordrerer derfor kvinner med den rette bakgrunnen til å søke stillingene.
· Førerkort kl B er en betingelse. Siden begge stillingene inngår i overordnet vakt, er det også ønskelig med sertifikat for utrykningskjøring.
· Lønn etter avtale. God pensjonsordning.
For nærmere opplysninger, kontakt brannsjef Geir Thorsen, tlf 70163215, eller via e-post
Søknadsfrist: 22. juni 2007.
Vi ser helst at du bruker elektronisk søknadsskjema, https://min.e-kommune.no/alesund/veiledere/ . Vi bistår gjerne med veiledning om du skulle trenge det.
Eventuell papirsøknad – på kommunens skjema – sendes Ålesund kommune, Serviceboks 21, 6025 Ålesund.
Generelt:
- Det skal sendes én søknad for hvert stillingsnr. det søkes på.
- Det skal ikke sendes inn papirkopier av vitnemål og attester sammen med skriftlig søknad; disse skal først framvises i forbindelse med et eventuelt intervju. Søker kan også bli bedt om å sende inn rettkjent dokumentasjon i forkant av intervjuet.
- Bekreftelsesbrev på mottatt søknad sendes ut rundt dato for søknadsfrist.
- Søkers navn vil normalt bli offentliggjort i postjournal og søkerliste. Kommunen kan vurdere om unntak fra offentlighet kan innvilges etter nærmere begrunnelse.
- Lønn for stillinger som omfattes av hovedtariffavtalens kap. 4: Se internettsida vår under ”Ledig stilling”. For stillinger som ikke omfattes av dette kapittelet gjelder lønn etter avtale, avhengig av kvalifikasjoner/lokal lønnsavtale for Ålesund kommune.
- God pensjonsordning i KLP med 2% innskudd av lønn.
- 6 måneders prøvetid for faste stillinger.
|