Møre og Romsdal 110-sentral KF
Møre og Romsdal 110-sentral KF (M&R 110) er et kommunalt foretak, eid av Ålesund kommune. M&R 110-sentral KF er alarmsentral for Møre og Romsdal og er lokalisert på brannstasjonen i Ålesund. M&R 110 er bemannet med 15 kvalifiserte operatører og 1 teknikker i hht. ”Forskrift om organisering og dimensjonering av brannvesen” § 7-5 og ledes av en avdelingsleder. M&R 110 sentral skal være utrykningspersonellets støttespiller under enhver aksjon. Sentralen ønsker å skape best mulig trygghet - for enkeltindividet - for lokalsamfunnet og for fylket.
Er du en person som er positiv, har ”stå på vilje”, er utadvendt, liker å jobbe med/for mennesker og som tar utfordringer? Vi søker nå etter en ny medarbeider som har disse egenskapene.
Møre og Romsdal 110-sentral KF søker etter:
Brannmester/Operatør for Møre og Romsdal 110-sentral KF (12/6907)
Som Brannmester vil du ha ansvar for laget du er leder for, samtidig som du må beherske operatørrollen.
Ved eventuell intern ansettelse vil søkere kunne bli tilbudt Brannkonstabel/Operatørstilling
Arbeidsoppgaver er blant annet:
- Motta nødmeldinger og alarmere brannmannskaper i samtlige kommuner i Møre og Romsdal
- Andre overvåkings- og formidlingsoppgaver som legges til 110-sentralen
- Lede/ koordinere laget, samt bidra i prosesser for å videreutvikle sentralens primæroppgaver
Personlig egenskaper som vil bli vektlagt:
- Gode samarbeidsevner
- Engasjement og interesse
- Løsningsorientert
- Selvstendig
- Lojal
- Utadvendt
Ønskede kvalifikasjoner:
- Utdanning i henhold til kompetansekrav for alarmoperatør og erfaring fra beredskapsarbeid i yrkeskorps eller deltidskorps er ønskelig
- Befalsutdanning (Bef1) er ønskelig
- God kjennskap og interesse for bruk av data/PC
Følgende tilleggskvalifikasjoner vektlegges:
- Erfaring/kompetanse med alarmmottakere og automatiske alarmer
- God evne til å takle stressende arbeidssituasjoner
- Gode engelsk kunnskaper, muntlig
Vi kan tilby:
- Et godt arbeidsmiljø med faglige og personlige utviklingsmuligheter
- Varierende og utfordrende arbeidsoppgaver
Egnethet til stillingen vektlegges.
Søker må legge frem godkjent politiattest før endelig ansettelse.
Godkjent helseattest kreves.
Den som ansettes kan bli pålagt etter- og videreutdanning.
Lønn og arbeidsvilkår etter avtale. Gode pensjonsordninger. Turnus, dag og nattarbeid, 33,6 timers uke. Stillingen har uniformsplikt.
For nærmere opplysninger om stillingen:
Kontakt avdelingsleder Torfinn Vingen tlf. 70 16 32 23/970 14 452.
Søknadsfrist: 8. oktober 2012.
Vi ser helst at søknaden sendes elektronisk.
Du finner søknadsskjemaet på https://e-skjema.no/alesund/
Ev. papirsøknader sendes Ålesund kommune, postboks 1521, 6025 Ålesund.